EPTE

Heeft u peesklachten? Een tenniselleboog, hielspoor of langdurige pijn aan de kniepees, achilles of schouder? Heeft u al verschillende therapieën geprobeerd en heeft u nog steeds klachten? Dan biedt EPTE misschien uitkomst. EPTE staat voor Echogeleide Percutane Electrolyse en is een nieuwe en innovatieve behandeling voor peesklachten die langer dan drie maanden aanhouden.

Wat is EPTE?

Onder echo brengen we een dun naaldje in die een lage intensiteit stroom geleid, precies in het probleemgebied. Dit zet meerdere processen in gang, waardoor de pees herstelt en beter belastbaar wordt. Ook als u al jaren pijn heeft aan de pees. Daarnaast krijgt u een of twee specifieke oefeningen om de pees weer sterk ‘trekvast’ te maken.

Hoe lang duurt de behandeling?

U komt iedere week voor EPTE behandeling. Na twee dagen rust start u met de oefeningen. Na de eerste behandeling EPTE kunt u al afname van pijn en mogelijke toename van functie ervaren. Na vijf behandelingen moet er verbetering zijn, om de behandeling te kunnen voortzetten. Er is dan ook een evaluatie moment. EPTE pakt de peesklachten op celniveau aan. Hierdoor kan het zo zijn dat de pees zich blijft verbeteren. Na een half jaar tot een jaar is het eindresultaat van de behandeling duidelijk.

Wat zijn de voor- en nadelen?

Er zitten minimale nadelen aan de behandeling. De voordelen zijn:

• Behandeling is nauwkeurig door gebruik van echo, gezond weefsel wordt ontzien
  • Behandeling is snel en effectief, er is vaak na drie tot vijf behandelingen minder pijn voelbaar
  • Groot slagingspercentage
  • Behandeling is niet pijnlijk

Wat zijn de kosten?

Epte maakt onderdeel uit van de fysiotherapeutische behandeling. Er worden voor EPTE geen extra kosten in rekening gebracht.

Welke fysiotherapeuten passen EPTE toe?

U kunt terecht bij Petra en Saskia.

Voor meer informatie kunt u terecht bij een van onze fysiotherapeuten.